Aktuellt datum och tid: lör sep 04, 2010 11:22 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Jasmines berättelse
InläggPostat: tis dec 15, 2009 11:21 pm 

Får väll börja med att säga hej, är ny här ;)

Jag och min sambo bestämde oss för att leta efter ett hus ute på landet som vi kunde hyra, efter en del kollande bestämde vi oss för ett ställe.
Han som bodde här i huset hade en katt och kunde inte ta med sig henne dit han skulle flytta. Jag som har velat haft katt i ca två år sa såklart ja när han frågade om vi kunde tänka oss att ta hand om henne.
Han skulle skaffa ett ställe hon kunde bo på under de två - tre månaderna innan vi flyttade in, men det gjorde han inte. Han struntade totalt i hur Jasmine hade det, han lämnade henne här för att vara ute under den tiden. Grannar som bor här säger att han lämnade henne ute i flera veckor i sträck när han åkte någon stans, spelade ingen roll hur varmt eller allt det var! Hon fick mat ur trasiga kermaik skålar, botten hade spruckit och det hade gått ur stora bitar.

När vi flyttade hit var hon jätte rädd för allt, hon är fortfarande lite ängslig men har verkligen blivit en annan katt, hon hoppas upp i knäna på mig och sambon hon vill gosa hela tiden, om vi är ute och går kommer hon och går med oss. Hon har blivit jätte social och att vara ute det är något hon nästan inte känner till längre, hon vill mycket hellre vara inne och gosa.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]